Papp Márk

pappPapp Márknak hívnak, jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetemen tanulok alkalmazott közgazdaságtan szakon, középiskolába a Fazekas Mihály Fővérosi Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumba jártam. Tanulmányaimat végig kitűnővel végeztem illetve különböző versenyeredményeket is elértem (általános iskolában Zrínyi matek verseny országos 12., 25. illetve 63, Bólyai csapatversenyen országos 2, középiskolában Arany Dániel matek verseny 20. illetve 3. Irinyi János kémia verseny országos 33, kémia OKTV 10. illetve irodalom OKTV 10.). Viszont számomra nem csak az volt fontos egy iskolában, hogy milyen a tanítás, hanem az iskola által szervezett, azon kívüli programok is érdekeltek. Ezek a programok tették igazán élménydússá a Gádorban töltött éveimet. Számomra ezek közül a legkedvesebb mindig is a túrázás volt, melyet Puskás Zoltán (Zoli bácsi) szervez, ezeken időnkén még most is réstveszek. De a túrákon kívül még rengeteg más izgalmas és érdekes program volt mint például a bográcsparti, a nyári tábor Balatonakaliban vagy a Miénk a ház előadások. A kedvenc óráim közé a természettudományos órák tartoztak mindig, de általános iskolában ezek közül is inkább a matematika és a fizika iránt érdeklődtem, nem kis mértékben köszönhetően annak, ahogyan ezeket a tárgyakat tanáraim tanították, és ekkor kezdtem el versenyezni fóőleg matematikából. A gádoros éveimre mindig is szívesen gondolok vissza, hisz alapjában véve csak pozitív emlékeim vannak. A tanárok mindig rendesek és megértőek, valamint szakmailag is felkészültek (ezt bizonyítja az is, hogy amikor bekerültem egy erős gimnáziumba ott is különösebb probléma nélkül vettem az akadélyokat) és a gádoros éveim után is mindig szívesen segítettek, ha szükségem volt valamiben rá és a közösség is nagyon jó volt, mind osztály-, mind iskolaszinten.

Kovács Enikő

Miért szerettem a Gádorba járni?

kovacsAzt leszögezhetjük, hogy nincs olyan gyerek, aki várja az iskolát, vagy azt, hogy tanulni kelljen, főleg a legelső nap, amikor épphogy csak kikerül az óvodából. Pedig aki ezen túlesett az tudja, hogy utána jön csak a java, és nagyon hamar elmegy az a 8 év.

Én szerettem a Gádorba alsóba és felsőbe is járni. Alsóban volt az, hogy meg kellett szokni a tanulást, hogy nem lehet már, csak állandóan játszani, emellett a tanárokat és tulajdonképpen magát az iskolát és a követelményeket. Felsőben pedig ugyan így, mivel ott új tantárgyakat kaptunk, egyetlen osztályfőnök helyett pedig rögtön minden tantárgyat más tanár tanított, más elvárásokkal. Ez úgy gondolom nagyjából mindenhol így van, még a középiskolákban is. Én jelenleg a József Attila Gimnázium 10. A osztályában tanulok, ez egy elég kemény középiskola, és úgy érzem elég jó alapokat szereztem általánosban, hogy megálljam itt a helyem.

Amikor 5.-es lettem emelt szinten kezdtem el angolt tanulni, amit most tudok hasznosítani. Mindig humán tárgyakból voltam jobb általánosban, és ez így is maradt, ami nem is baj, mert az osztályom egy része humán tagozatos. Amíg Gádoros voltam végig kitűnő eredményem volt, kivéve 5.-ben és 6.-ban, de nagyrészt ez a 2 év mindig nehezebb. Szerencsére most, középiskolában sem panaszkodhatok, egy elég erős 4-es átlagom van.

De nem csak tanulás szempontjából volt jó a Gádor. Azt mindig szerettem benne, hogy a hangulata családias, nem az a nagyon rideg közeg, ahová egy diák mindennap undorral megy be, hanem egy olyan hely ahol, ha bármi van a tanárok is nagyon szívesen segítenek, mind tanulási problémákban, erre például remek volt a tanulószoba, vagy a házi feladat klub felsőben, illetve magán problémákban is.

Mindemellett rengeteg különböző program volt. Farsangok; suli discok, osztálykirándulások, jutalom kirándulások, különböző sportfoglalkozások délutánonként; túrázások; rengeteg verseny, amire lehetett menni (matek, informatika, fizika, atlétika, vers- és prózamondó, történelem, angol és rajz verseny). Én például külön szerettem stúdiózni, és rádiót vezetni is, vagy éppen a Diák Önkormányzaton belül segíteni valamit szervezni.

Egy biztos, hogy mindig jó emlékek fognak előjönni, ha a Gádorra gondolok vissza és az ott töltött évekre. Mindenkinek, aki ott tanul, vagy ott szeretne, majd csak azt tudom mondani, hogy ha jó osztályközösségbe kerül és talán részt is vesz, az iskola életében nem fogja megbánni, hogy ott töltött el 8 évet, és utána még akár egy elég jó középiskolába is bekerülhet.

Kovács Enikő

Tordai Vera

veraAzért szerettem a Gádorba járni, mert otthon éreztem magam. Jó volt itt maradni nyolc évig, mert közel volt az iskola és közel voltak az osztálytársaim is: tanítás után bármikor át tudtunk menni egymáshoz egy-két órára anélkül, hogy a szüleink aggódtak volna értünk. A felső tagozaton azért éreztem jól magam, mert az első négy év alatt megismert osztálytársaimmal együtt nőhettünk fel (már amennyire), és bár ötödikben hirtelen új tanáraink és tantárgyaink lettek, MI azért ugyanazok maradtunk, ami óriási biztonságot adott. Persze nem csak ezért: szerettem ezeket az új, érdekes tantárgyakat (amelyeket azért már Máté Éva néni megalapozott az alsó tagozaton). Kedvenc tárgyaim a történelem, a földrajz, illetve hetediktől a kémia voltak, talán azért, mert ezek nyújtották a legtöbb újdonságot az alsó tagozaton tanultakhoz képest. Nagyon szerettem még Dia (Kustán Klaudia) énekóráit, mert Wagner, Mozart és Sosztakovics művei mellett olyasmikről is tanultunk, mint a rock története vagy a magyar könnyűzene a '60-as, '70-es években. Kedvenc tanáraim voltak Szendi Éva néni (testnevelés), Dömös Vera néni (földrajz), Maróthy Éva néni (kémia), Puskásné Kustán Klaudia (Dia) néni (ének) és akik már nem tanítanak az iskolában: Farkas János bácsi (történelem) és Hegyi Zsuzsa néni (matematika). Mellettük meg kell említenem Puskás Zoli(bácsi)t, aki ma is az iskola szabadidőszervezője, és fáradhatatlanul szervezi a felső tagozatosoknak a jobbnál jobb kirándulásokat. Neki köszönhetem a túrázás iránti szeretetemet, hiszen 2002-től egészen az érettségiig, 2008-ig jártam a gádoros csapattal túrázni. Ezek a túrák kivételesek, mert a természet és Magyarország tájegységeinek megismerése mellett arra is lehetőséget adnak, hogy a résztvevő, különböző osztályokba és különböző évfolyamokba járó tanulók egymást megismerjék. Mondhatom, hogy ezek a kirándulások voltak az egyik legszebb élményem a felső tagozaton.

Szívesen gondolok vissza a Gádorban töltött nyolc évre, mert olyan alapot adott tanulmányilag, de főleg emberileg, amely ma, majd' tíz évvel később, még mindig biztosan tart.

Tordai Vera

Középiskola:

  • ELTE Apáczai Csere János Gyakorlógimnázium (2004-2008, emelt szintű érettségi: francia        nyelv)

Felsőoktatás:

  •  alapszak: ELTE Bölcsészettudományi Kar, romanisztika (francia) szak (2008-2012)
  •  mesterszak: ELTE Bölcsészettudományi Kar, Fordító- és Tolmácsképző Tanszék, fordító és tolmács mesterszak (tolmács szakirány) (2012-)

Feller Donát

Miért jó a Gádor?

fellerMint sokan mások, én is elgondolkoztam negyedikben valamint hatodikban azon, hogy egy gimnáziumban vagy pedig itt folytassam a tanulmányaimat. Végül mindkétszer úgy döntöttem, hogy maradok, és ezt egy percig sem bántam meg. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy maradjon itt nyolcadikig. Szívesen gondolok vissza az itt eltöltött időre, a tanárokra (akikkel többnyire teljesen meg voltam elégedve és mindig segítőkészek voltak, ha szükség volt rá), a sok érdekes programra (mint például a korcsolyázás, a projektnapok, osztálykirándulások, jutalomkirándulások) és természetesen a diáktársaimra (akikkel rengeteg örömteli percet töltöttem el). Számos tanulmányi versenyen is részt vehettem és a felkészítő tanároknak hála, többször is sikerült kitűnő eredményt elérnem. A felső tagozat nagyon jó (főleg az utolsó két éve), ugyanis addigra már megismerjük a kiskapukat a tanároknál (tudjuk, kinél mennyit kell tanulni, feleltet-e az óráin, stb.), és ki ne élvezné, hogy ő a legnagyobb a diákok között és az ezzel járó hatalmat (ami persze felelősséggel is jár). Az egész megkoronázásaként pedig ott a ballagás. Aki idő előtt elmegy a Gádorból, az sajnos nem élheti át ezt, pedig kár lenne kihagyni. Ismertem olyanokat, akik úgy gondolták, ebben az iskolában nem tanulnak eleget, és ez később hátrányt jelenthet. Ezzel én egyáltalán nem értek egyet! Én nyolc évet töltöttem el a Gádor falai közt (most tizedikes vagyok), majd egész könnyen felvételt nyertem az Eötvös József Gimnáziumba, ami az ország legerősebb gimnáziumai közé tartozik. Ott is meg tudom állni rendesen a helyem, kilencedikben 4,92 volt az átlagom (itt nyolc éven át kitűnő voltam). Ez is azt bizonyítja, hogy aki akarja, az könnyedén megszerezheti a kellő tudást itt is (csak sokkal kevésbé fárasztóan, mint egy hat/nyolc évfolyamos gimiben és még a gyerekkora is megmarad).

Nagyon jó volt Gádorosnak lenni. Örülök, hogy a szüleim réges-rég ide írattak be.

Feller Donát, Eötvös József Gimnázium

Nemzeti Együttmüködési Alap

Alapítványunk a 2019. évműködési kiadásainak fedezésére sikeresen pályázott a Nemzeti Együttműködési Alaphoz és 154.000 forintot nyert. Köszönjük a támogatást.

Itt talál meg minket

Közösségi oldalunk

életrevaló

agenda21 okoiskola tehetsegpont umwelt unesco
© Gádor Általános Iskola 1950 - 2019 - minden jog fenntartva.

E-napló belépés

ekreta weblap

Legújabb események

P márc. 29
Tavaszi szünet
Szo márc. 30
Tavaszi szünet
V márc. 31
Tavaszi szünet
H ápr. 01
Tavaszi szünet
K ápr. 02
Tavaszi szünet
Sze ápr. 03
Tavaszi szünet
Cs ápr. 04
Tavaszi szünet
P ápr. 05
Tavaszi szünet
Szo ápr. 06
Tavaszi szünet
V ápr. 07
Tavaszi szünet
Free Joomla! templates by AgeThemes