Tantárgyi követelmények
Magyar irodalom 6.o.
- Az év folyamán 6 témazáró dolgozatot írunk, melynek jegye kettőt ér. Az témazáró feladatait a tankönyv és a füzet anyagaiból állítom össze. A témazárót pótolni kell ( a HF klub ideje alatt lehet ) és javítási lehetőség is szintén ott van. A nem pótolt témazárót egyessel zárom a félév végén.
- Memoriterek előadása
- Fogalmak röpdolgozatszerű kikérdezése. Év végén az egész évesből írunk.
- Órai munka pontozása: tanult dolgok kérdezése, majd piros- illetve fekete ponttal való értékelése. 5 után 5-ös, illetve 1-es jár.
- Óra végén villámkérdések az aznapi anyagból. Aki a 30%-ára nem képes válaszolni, az fekete pontot kap. Aki 75%-ára ige, az pirosat. A többiek nem kapnak rá semmit.
- Fogalmazások önálló írása, melyre 3 jegyet kapnak: fogalmazás, helyesírás, külalak. A fogalmazás jegy az irodalomhoz, a helyesírás a nyelvtanhoz számít.
A külalak jegyet ők dönthetik el, hogy hova kérik.
- A füzeteket félévente beszedem, és leosztályozom. A hiányokat pótolni kell! Csak a hiánytalan, szép külalakú füzet kaphat ötöst!
- Lesznek szorgalmi feladatok, házi dolgozat készítési lehetőségek, melyeket tanév folyamán ismertetek, és jegyet adok rá. Év végén plusz memoriterek azoknak, akik javítani szeretnének.
Magyar nyelv 6.o.
- Az év folyamán 6 témazáró dolgozatot írunk, melynek jegye kettőt ér. Az témazáró feladatait a tankönyv és a füzet anyagaiból állítom össze. A témazárót pótolni kell ( a HF klub ideje alatt lehet ) és javítási lehetőség is szintén ott van. A nem pótolt témazárót egyessel zárom a félév végén.
- Majdnem minden órán óra elejit íratok az előző órán tanult anyagrészből. Csak 10 perces röpdolgozat, melynél 3 után kapnak jegyet. Mindegyikre százalékot adok, melyet a 3. után átlagolok, és az alapján kapják meg az érdemjegyet, ami 1 jegyet ér.
- Órai munka pontozása: tanult dolgok kérdezése, majd piros- illetve fekete ponttal való értékelése. 5 után 5-ös, illetve 1-es jár.
- Óra végén villámkérdések az aznapi anyagból. Aki a 30%-ára nem képes válaszolni, az fekete pontot kap. Aki 75%-ára ige, az pirosat. A többiek nem kapnak rá semmit.
- A füzeteket félévente beszedem, és leosztályozom. A hiányokat pótolni kell! Csak a hiánytalan, szép külalakú füzet kaphat ötöst!
Magyar nyelv 8.o.
- Az év folyamán 5 témazáró dolgozatot írunk, melynek jegye kettőt ér. Az témazáró feladatait a tankönyv és a füzet anyagaiból állítom össze. A témazárót pótolni kell ( a HF klub ideje alatt lehet ) és javítási lehetőség is szintén ott van. A nem pótolt témazárót egyessel zárom a félév végén.
- Majdnem minden órán óra elejit íratok az előző órán tanult anyagrészből. Csak 10 perces röpdolgozat, melynél 3 után kapnak jegyet. Mindegyikre százalékot adok, melyet a 3. után átlagolok, és az alapján kapják meg az érdemjegyet, ami 1 jegyet ér.
Magyar irodalom 8.o.
- Az év folyamán 4 témazáró dolgozatot írunk, melynek jegye kettőt ér. Az témazáró feladatait a tankönyv és a füzet anyagaiból állítom össze. A témazárót pótolni kell ( a HF klub ideje alatt lehet ) és javítási lehetőség is szintén ott van. A nem pótolt témazárót egyessel zárom a félév végén.
- Memoriterek előadása
- Fogalmak röpdolgozatszerű kikérdezése. Év végén az egész évesből írunk.
- Lesznek szorgalmi feladatok, házi dolgozat készítési lehetőségek, melyeket tanév folyamán ismertetek, és jegyet adok rá. Félév/év végén plusz memoriterek azoknak, akik javítani szeretnének.
Ének 5-8.o.
- népdalok előadása: szöveg pontos ismerete, dallaméneklés (Nem a tisztán éneklést osztályozom, csupán a próbálkozást és az akaratot. Aki elbohóckodja, annak nem tudom pozitívan értékelni a feleletét.)
- Órai munkára piros pontot adok, 5 után jár az 5-ös.
- Zenetörténeti anyagrészekből feleltetés, témazáró.
- Kiselőadás lehetősége az abban az évben tanult zeneszerzőkről és más anyagokból. Az igényes előadásokat ötössel jutalmazom.