e-ügyintézés a beiratkozásnál

Beiratkozás

2019. április 1-jétől a 2019/2020-as tanévre történő beiratkozás már elektronikusan is indíthatóvá válik. A beiratkozás elektronikus ügyintézése nem kötelező.

Felhívjuk a leendő 1. osztályos szülők figyelmét, hogy 2019. április 11-én vagy 12-én a beiratkozás napján személyesen meg kell jelenni akkor is, ha elektronikusan töltötték ki a szükséges nyomtatványokat. Azokat az intézményben kell aláírni. 
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:

  • A gyermek nevére kiállított személyi azonosító.
  • A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány.
  • Az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás.
    • óvodai szakvélemény
    • járási szakértői bizottság szakértői véleménye esetén ennek dokumentuma;
    • sajátos nevelési igényű gyermek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye.
  • Nyilatkozat az életvitelszerű lakcímről
  • Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan, amely tekintetében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény XVIII. fejezete – „A szülői felügyelet gyakorlása” – előírásai az irányadók.

A beiratkozás ügyintézési folyamata

A beiratkozás ügyintézése két féle módon végezhető:

  1. A korábbi éveknek megfelelően a beiratkozás napján a szülő/gondviselő személyesen megjelenik az általános iskolába a szükséges dokumentumokkal, és ott kézzel kitölti a gyermek személyes adatait, illetve speciális jellemzőit. Bemutatja az igazolásokat, illetve a nyilatkozatokat.
  2. Az e-Ügyintézés bevezetése megteremti a beiratkozáskor várható várakozási idő csökkentését. Ez esetben online módon beküldheti előzetesen a szülő a gyermek személyes és speciális adataira vonatkozó információkat.
  3. A beiratkozás napján az online ügyintézést választott szülők esetén az általános iskola a gyermek személyi azonosító és a lakcímet igazoló hatósági igazolványa alapján ellenőrzi a kártyákon szereplő adatokat, illetve az iskola begyűjti a szülő/gondviselő által hozott, szükséges nyilatkozatok, dokumentumok eredeti aláírt példányát. Jogszabályi előírások miatt idén még ezeket személyesen be kell mutatni az intézményben.

Online ügyintézés informatikai megvalósítása

  1. Amennyiben a gyermeknek nagyobb testvére abba az iskolába jár, ahova a szülő be szeretné íratni első évfolyamra az óvodás gyermeket, akkor az általános iskola KRÉTA rendszeréhez a szülőnek már rendelkezik belépési azonosítóval. Ez esetben belépve a KRÉTA rendszerbe, kiválasztja a felső menüsorból az e-Ügyintézés lehetőségét, és ott végezheti el az elektronikus adatbevitelt.
    Az e-Ügyintézés felületre lépve kiválaszthatja a szülő az „Ügyintézés indítása” felületen a „Beiratkozás általános iskolába” menüpontot. A felületre belépve megadhatja a szükséges adatokat. 
  2. Amennyiben a szülő olyan iskolába kívánja beíratni a gyermekét, amelyik iskolának KRÉTA rendszeréhez nincs belépési jogosultsága, akkor a https://eugyintezes.e-kreta.hu weboldalon keresztül (regisztráció után) az „Ügyintézés indítása” felületen válassza a „Beiratkozás általános iskolába” menüpontot. A felületre belépve megadhatja a szükséges adatokat, és kiválaszthatja egy listából az általános iskolát, ahová beíratni kívánja gyermekét.

   Videótár: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17761901