e-ügyintézés a beiratkozásnál

Beiratkozás

A következő tanévre történő beiratkozás elektronikusan is indítható. A beiratkozás elektronikus ügyintézése nem kötelező.

Felhívjuk a leendő 1. osztályos szülők figyelmét, hogy a beiratkozás napján személyesen meg kell jelenni akkor is, ha elektronikusan töltötték ki a szükséges nyomtatványokat. Azokat az intézményben személyesen kell aláírni a beiratkozás napjain. 
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:

  • A gyermek nevére kiállított személyi azonosító.
  • A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány.
  • Az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás.
    • járási szakértői bizottság szakértői véleménye esetén ennek dokumentuma;
    • sajátos nevelési igényű gyermek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye.
  • Nyilatkozat az életvitelszerű lakcímről
  • Nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan, amely tekintetében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény XVIII. fejezete – „A szülői felügyelet gyakorlása” – előírásai az irányadók.

A beiratkozás ügyintézési folyamata

A beiratkozás ügyintézése két féle módon végezhető:

  1. A korábbi éveknek megfelelően a beiratkozás napján a szülő/gondviselő személyesen megjelenik az általános iskolába a szükséges dokumentumokkal, és ott kézzel kitölti a gyermek személyes adatait, illetve speciális jellemzőit. Bemutatja az igazolásokat, illetve a nyilatkozatokat.
  2. Az e-Ügyintézés bevezetése megteremti a beiratkozáskor várható várakozási idő csökkentését. Ez esetben online módon beküldheti előzetesen a szülő a gyermek személyes és speciális adataira vonatkozó információkat.
  3. A beiratkozás napján az online ügyintézést választott szülők esetén az általános iskola a gyermek személyi azonosító és a lakcímet igazoló hatósági igazolványa alapján ellenőrzi a kártyákon szereplő adatokat, illetve az iskola begyűjti a szülő/gondviselő által hozott, szükséges nyilatkozatok, dokumentumok eredeti aláírt példányát. Jogszabályi előírások miatt idén még ezeket személyesen be kell mutatni az intézményben.

Online ügyintézés informatikai megvalósítása

  1. Amennyiben a gyermeknek nagyobb testvére abba az iskolába jár, ahova a szülő be szeretné íratni első évfolyamra az óvodás gyermeket, akkor az általános iskola KRÉTA rendszeréhez a szülőnek már rendelkezik belépési azonosítóval. Ez esetben belépve a KRÉTA rendszerbe, kiválasztja a felső menüsorból az e-Ügyintézés lehetőségét, és ott végezheti el az elektronikus adatbevitelt.
    Az e-Ügyintézés felületre lépve kiválaszthatja a szülő az „Ügyintézés indítása” felületen a „Beiratkozás általános iskolába” menüpontot. A felületre belépve megadhatja a szükséges adatokat. 
  2. Amennyiben a szülő olyan iskolába kívánja beíratni a gyermekét, amelyik iskolának KRÉTA rendszeréhez nincs belépési jogosultsága, akkor a https://eugyintezes.e-kreta.hu weboldalon keresztül (regisztráció után) az „Ügyintézés indítása” felületen válassza a „Beiratkozás általános iskolába” menüpontot. A felületre belépve megadhatja a szükséges adatokat, és kiválaszthatja egy listából az általános iskolát, ahová beíratni kívánja gyermekét.

   Videótár: https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17761901

Nemzeti Együttmüködési Alap

Alapítványunk a 2019. évműködési kiadásainak fedezésére sikeresen pályázott a Nemzeti Együttműködési Alaphoz és 154.000 forintot nyert. Köszönjük a támogatást.

Itt talál meg minket

Közösségi oldalunk

életrevaló

agenda21 okoiskola tehetsegpont umwelt unesco
© Gádor Általános Iskola 1950 - 2019 - minden jog fenntartva.

E-napló belépés

ekreta weblap

Legújabb események

K márc. 26
Miénk a ház
Cs márc. 28
Tavaszi szünet
P márc. 29
Tavaszi szünet
Szo márc. 30
Tavaszi szünet
V márc. 31
Tavaszi szünet
Free Joomla! templates by AgeThemes